Subject: Uksesilm kaameraga.
From: "Priisle Kodu" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Jun 2025 10:38:22 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast

Pöördun Teie poole küsimusega.

Olen korteriühistu juhatuse liige ning üldkoosoleku poolt kinnitatud 
videovalve kasutamise korra alusel ka vastutav isik isikuandmete töötlemise 
osas.

Mind huvitab ukse „videoluukide“ (monitoriga varustatud kaamerasilmade) 
paigaldamise seaduslikkus.

Tean, et mõnel elanikul on sellised seadmed, mis salvestavad pilti 
mälukaardile ning võimaldavad kaugvaadet reaalajas.

Kuna olen ühistu videovalve eest vastutav isik, ei ole mul sellisel juhul 
võimalik tagada isikuandmete kaitset ega teada, milliseid andmeid täpselt 
kogutakse.

Elanikud väidavad, et nad on saanud Teilt telefoni teel kinnituse, et 
selliste seadmete kasutamine on seaduslik.

Olukorda teeb keerulisemaks asjaolu, et mõnede korterite uksed asuvad 
vastastikku, mistõttu võib videoluugi objektiivi sattuda ka vastasasuva 
korteri sisemus, rikkuvate potentsiaalselt seal elavate isikute privaatsust. 
Pilt manuses.

Palun aidake mul antud olukorras selgust saada ning andke soovitusi, kuidas 
oleks võimalik selliste seadmete kasutamine seaduslikult korraldada.

Mudeli näide:

https://kaup24.ee/et/koduremont/uksed-ukselingid-kaepidemed/uksekellad/juhtmevaba-uksekell-ezviz-cs-dp2c?id=10503565

Ette tänades

Pavel Budnikov

KÜ Priisle tee 1 juhatuse liige.